На нараді в обласній державній адміністрації було піднято питання безпеки пасажирських перевезень за участю представників правоохоронних органів та міської влади м.Запоріжжя, а також керівників підприємств, які забезпечують пасажирські перевезення в обласному центрі.
- Облдержадміністрація бере під жорсткий контроль пасажирські перевезення не лише в Запоріжжі, а й в усій області. Ми будемо вживати найрадикальніші заходи по відношенню до перевізників, водії яких порушують правила дорожнього руху. Крім того, розроблено низку заходів, які буде впроваджено найближчим часом з метою нормалізації ситуації на дорогах, - зазначив Петро Гончарук.
- До 1 вересня всі пасажирські мікроавтобуси повинні бути обладнані тахографами та двосторонніми відеореєстраторами. Відслідковуватиметься швидкість кожної маршрутки, до порушників застосовуватимуться найжорсткіші міри аж до розриву договорів з перевізниками. Сьогодні-завтра керівники підприємств, які надають ці послуги, повинні провести наради та інструктаж з працівниками, обов’язково – з механіками та водіями. Проведена робота має бути зафіксована у відповідних документах, а люди мають бути попереджені про особисту відповідальність, - зазначив Петро Гончарук.
Як зазначив заступник міського голови м.Запоріжжя Сергій Гладченко, також необхідно вжити заходи щодо забезпечення контролю за станом здоров’я водіїв.
- Зараз температура повітря на сонці досягає 40 та більше градусів, і цей фактор також серйозно впливає на стан здоров’я водіїв. Це питання треба взяти під контроль, а водіям необхідно на кінцевих зупинках видавати пляшки з прохолодною мінеральною водою, - зазначив Сергій Гладченко.
Також посадовець запропонував установити в місцях концентрації ДТП відеоспостереження, що дозволить контролювати ситуацію, а також, що вкрай важливо – моніторити, як рухається транспорт на цих ділянках.
Також міська влада пропонує повернутися до встановлення на пасажирських мікроавтобусах пристроїв з обмеження швидкості. Оскільки минулого разу ця спроба не увінчалась успіхом, підхід до цієї процедури буде змінено, але повертатися до цього вкрай необхідно. Крім того, водії пасажирського автотранспорту повинні пройти навчання з миттєвого реагування на аварійні ситуації.
Працівники ДАІ переконані: одна з головних причин великої аварійності серед пасажирського транспорту – недостатня підготовка водіїв та обслуговуючого персоналу, особливо – механіків, які перевіряють автотранспорт перед його виходом на лінію.
- Коли ми проводимо перевірки, виявляється, що механіки не мають високої кваліфікації, часто це просто випускники училищ та коледжів. Також залишає бажати кращого підготовка водіїв. Необхідно впровадити практику, щоб керівники підприємств, перш ніж брати водія на роботу, відправляли нам запити на кандидатів. Ми в своїй базі даних перевірятимемо, чи є водій порушником, відслідкуємо історію його водіння і надамо всю інформацію. Це допоможе більш критично підбирати водіїв, - запропонував начальник відділу автомобільно-технічної інспекції УДАІ ГУМВС України в Запорізькій області Роман Кучерявих.
Самі перевізники погоджуються, що кандидатів на посаду водіїв треба узгоджувати з ДАІ, адже невідомо, чи була людина порушником у минулому, бо цей факт можна приховати. За їх словами, часто водіями намагаються влаштуватися навіть алкоголіки та наркомани.
Начальник управління Укртрансінспекції в Запорізькій області Олександр Завгородній заявив, що перевізники не проводять наради та інструктажі з працівниками, в тому числі – з водіями, після аварій за участю громадського транспорту, як це рекомендовано.
- Технічні засоби, які перевозять пасажирів, не відповідають вимогам. Наприклад, ми перевірили 13 маршруток, і лише чотири з них придатні до роботи. Одна з головних проблем – це неприпустиме кріплення сидінь, а всі ми бачили, до яких трагічних наслідків це може призвести. Крім того, багато перевізників випускають на маршрути більше транспорту, ніж зазначено в договорі, що теж негативно впливає на ситуацію на дорозі. Перевізники не займаються відслідковуванням пасажирських потоків, - зазначив Олександр Завгородній.
Голова правління ПАТ «Автопарк» Валерій Глухенький запропонував створити сайт, на якому самі пасажири зможуть інформувати перевізників та працівників ДАІ про порушення правил дорожнього руху водіями маршруток. Ця пропозиція отримала позитивні відгуки як з боку влади та ДАІ, так і з боку інших перевізників.
Петро Гончарук висловив зустрічну пропозицію: створити базу даних водіїв-правопорушників, яка буде доступна всім перевізникам. При прийомі на роботу кожен керівник зможе подивитися, чи є водій у цій базі даних, чому його було звільнено з минулого місця роботи.
Підбиваючи підсумки наради, Петро Гончарук зазначив, що окрему увагу необхідно приділити роз’яснювальній роботі серед населення.
- Часто люди, коли поспішають, починають підганяти водія маршрутки: щоб він швидше їхав, не стояв довго на зупинках. Це теж впливає на стан водія, примушує його нервуватися, що теж може спричинити ДТП. Ми впроваджуємо низку заходів, спрямованих на підвищення безпеки руху на дорогах, тож украй важливо бути більш стриманими, намагатися не дратувати один одного. Зі свого боку ми зробимо все можливе, щоб ці зміни не створили некомфортні умови для громадян, - підвів риску Петро Гончарук.