Главная » 2012»Август»3 » Облгосадминистрация: «действующее законодательство не регулирует цены в пригородных маршрутных такси»
Облгосадминистрация: «действующее законодательство не регулирует цены в пригородных маршрутных такси»
18:55
На днях получил долгожданный ответ с облгосадминистрации о результатах проверки моего депутатского обращения по вопросу законности повышение цены на проезд в наших «маршрутках». Ответ оказался интересным и очень меня удивил. Мова оригіналу:
Депутату Кушугумської селищноЇ ради
Майстро Д.М.
вул. Тельмана, 23,
сел. Кушугум, 3апорізький район, 70450 Про розгляд звернення
Шановний Дмитре Миколайовичу!
На Ваше депутатське звернення вiд 18.06.2012 вiдповiдно до звернення гр._______. щодо подорожчання з травня 2012 року вapтості проїзду з однiєї до двох гривень по території селища Кушугум, на вiдстань одної зупинки, на примiських маршрутах «3апорiжжя (АС-1) - Малокатеринiвка» у режимi маршрутного такci» та «3апорiжжя (AC-l) - Кушугум (зупинка ст.. Oceтрівка) у режимi маршрутного Taксі» облдержадмiнiстрацiя повiдомляе про таке. 3азначенi маршрути обслуговуе ТОВ «Альфа-Транс» вiдповiдно до договорiв вiд 01.05.2008 №№ 128/1, 130/1 про органiзацiю перевезень пасажирiв на мiжмiських та примiських автобусних маршрутах загального користування, якi не виходять за межi територiї 3апорiзької областi (внутрiшньообласних маршрутах). 14.04.2012 облдержадмiнiстрацiєю затверджено паспорти примiських маршрутiв «3апорiжжя (АС-l) - Малокатеринiвка» у режимi маршрутного Taкci» та «3апорiжжя (АС-l) - Кушугум (зупинка ст. Oceтpiвкa) у режимi маршрутного таксі», Згідно з якими Bapтість проїзду на зазначених маршрутах вiд початкового до кiнцевого пункту складае вiдповiдно 6,35 грн.. та 4,94 грн. без урахування автостанцiйного збору. Таким чином, погодження вартості проїзду мiж промiжними зупинками на вимогу пасажирiв формою паспорта не передбачено. Наказами ТОВ «Альфа-Транс» вiд 28.05.2012 № 78-тр та № 78/1- тр «Про тариф на проїзд...» вiдповiдно встановлено з 28.05.2012 наступнi тарифи для перевезення одного пасажира: у розмiрi 3,50 грн. на примiському маршрутi «3апорiжжя (АС-l) Кушугум (зупинка ст. Oceтрівка)» у режимi маршрутного Taкci»; у розмiрi 4,90 грн.. на примiському маршрутi «3апорiжжя (АС-l) Малокатеринiвка» у режимi маршрутного Taкci». Чинним законодавством не передбачено регулювання тарифів на послуги перевезення пасажирів на приміських автобусних марштрутах в режимі маршрутногог таксі. Облдержадміністрацією готується запит до Міністерства інфраструктури України щодо формування вартості проїзду між проміжними зупинками на приміському маршруті, який працює в режимі маршрутного таксі.
З повагою, заступник голови облдержадміністрації П.А. Гончарук НОВЕ ДЕПУТАТСЬКЕ ЗВЕРНЕННЯ ( від 11вересня 2012 року)
Голові Запорізької обласної державної вих. № 05 від 11.09.2012 р. адміністрації Пеклушенко О.М.
ДЕПУТАТСЬКЕ ЗВЕРНЕННЯ (в порядку ст. ст. 12, 13 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад»)
Шановний Олександре Миколайовичу !
До мене як депутата Кушугумської селищної ради надійшло звернення громадян________________ щодо значного підвищення цін на автобусні перевезення в селищі Кушугум на приміських маршрутах № 61 «Запоріжжя-1-Осетрівка» та № 62 «Запоріжжя-1-Малокатеринівка». З цього приводу, 18 червня 2012 року мною на Вашу адресу було надіслано депутатське звернення (№01 від 18.06.2012р.) щодо здійснення ЗОДА перевірки законності та економічної обґрунтованості підвищення вартості проїзду на автобусні перевезення по території селища Кушугум на приміський маршрутах. 23 липня 2012 року я отримав на зазначене звернення відповідь, в якій було вказано, що зазначені маршрути обслуговує ТОВ «Альфа-Транс» відповідно до договорів від 01.05.2008 №№ 128/1, 130/1 про організацію перевезень пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Запорізької області (внутрішньообласних маршрутах). Також, в листі було зазначено, що 14.04.2012 року облдержадміністрацією затверджено паспорти приміських маршрутів «Запоріжжя (АС-1) – Малокатеринівка у режимі маршрутного таксі» та «Запоріжжя (АС-1) – Кушугум (зупинка ст.Осетрівка) у режимі маршрутного таксі». 12 серпня 2012 року, мною на вашу адресу було надіслано депутатське запитання про надання копії договорів ТОВ «Альфа-Транс» від 01.05.2008 №№ 128/1, 130/1 про організацію перевезень пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування та копію паспортів зазначених маршрутів. 26 серпня 2012 року мною були отримані вищевказані копії документів. Ознайомившись з договором ЗОДА і ТОВ «Альфа-Транс» № 130/1 від 01.05.2008 р. про організацію перевезень пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування та паспортами автобусних маршрутів № 04, № 06 від 12.04.2012 р., вважаю, що ТОВ «Альфа-Транс» (далі по тексту - Перевізник) при формуванні тарифної політики та ціноутворенні на вказаних маршрутах допущені порушення Закону України «Про автомобільний транспорт». Так, статтею 10 вищезазначеного Закону передбачено, що : «Тарифна політика на автомобільному транспорті має задовольняти підприємницький інтерес, забезпечувати розвиток автомобільного транспорту, стимулювати впровадження новітніх технологій перевезень, застосування сучасних типів транспортних засобів, а також сприяти вирішенню таких завдань: збільшення можливостей суб'єктів господарювання щодо забезпечення потреб споживачів у послугах, залучення інвестицій у розвиток автомобільного транспорту та досягнення сталих економічних умов роботи; стимулювання конкуренції та появи нових суб'єктів господарювання, які належать до автомобільного транспорту; забезпечення балансу між платоспроможним попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання; забезпечення стабільності, прозорості та прогнозованості тарифів. Реалізація єдиної тарифної політики передбачає затверджену центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, методику розрахунку тарифів за видами перевезень.» Відповідно до паспорту автобусного маршруту № 04 від 12.04.2012 р. вартість проїзду від зупинки «Запоріжжя (АС-1) – ст. Острівка складає 4,94 грн. Інші тарифи паспортом маршруту та Перевізником не встановлені. Разом з тим Перевізником за проїзд одної зупинки по території селища Кушугум стягується плата 2 грн. Також, за проїзд «Запоріжжя - зуп. Вапняна, Шкільна» стягується плата в розмірі 3,50 грн. Тому, є не зрозумілим яким чином та на підставі яких нормативно-правових актів Перевізником формувалася тарифна політика на проїзд по території селища Кушугум, чи забезпечений баланс між платоспроможним попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання. Зазначені обставини, на мою думку, свідчать про непрозорість і необґрунтованість тарифної політики ТОВ «Альфа-Транс» щодо ціни проїзду по території селища Кушугум та не відповідність їх Закону України «Про автомобільний транспорт», договору № 130/1 від 01.05.2008 р., паспорту автобусного маршруту № 04 від 12.04.2012 р.. Крім цього, хочу звернути Вашу увагу, що Перевізником також не виконується пункт 2.4.19. договору № 130/1 від 01.05.2008 р. Так, зупинки автобусів «Вапняна», «Шкільна» в с. Кушугум не обладнані трафаретами з назвою зупинки, номерами маршрутів, відомостями про режим роботи автобусів та інформацію з безпеки дорожнього руху. Відсутність зазначеної інформації створює не зручності мешканцям селища, а особливо дітям, які навчаються в школі розташованої біля зупинки «Шкільна». Тому, на підставі вищевикладеного, керуючись п.1 ч.2. ст.11, ч.1, 2 ст. 12 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» та ст.ст 13, 16, 20 Закону України «Про місцеві державні адмістрації» прошу Вас: 1. Розглянути зазначене звернення згідно компетенції. 2. Здійснити перевірку законності і економічної обґрунтованості тарифів на проїзд по території селища Кушугум встановлених перевізником - ТОВ «Альфа-Транс» відповідно до Методики розрахунку тарифів за видами перевезень. 3. Вжити заходи направлені на виконання перевізником - ТОВ «Альфа-Транс», умов договору № 130/1 від 01.05.2008 р.( пункту 2.4.19.), а саме: обладнання трафаретами зупинок «Вапняна», «Шкільна» в с. Кушугум, з назвою зупинки, номерами маршрутів, відомостями про режим роботи автобусів та інформацію з безпеки дорожнього руху.
4. Про прийняте за моїм запитанням рішення повідомити письмово в установлений Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» строк.
З повагою, депутат Кушугумської селищної ради Д.М. Майстро
Блин,процентов на 50 гарантирую уступки со стороны перевозчика уже со со средины следующей недели,если полюбовно договоримся...Если нет-процесс затянется,но,думаю,ненадолго.Учитывая профессионализм Димы и мои возможности,надеюсь,мы быстро поставим их на место.
http://automir.in.ua/poleznoznat/zakon-2344-1.php 1.Закон Украины "Об автомобильном транспорте". Статья 10. Тарифная политика на автомобильном транспорте "Тарифная политика на автомобильном транспорте имеет удовлетворять предпринимательский интерес... обеспечение стабильности, прозрачности и прогнозируемости тарифов.
Реализация единой тарифной политики предусматривает утвержденную центральным органом исполнительной власти по вопросам автомобильного транспорта методику расчета тарифов по видам перевозок."
2. Газета "Дело", 10.12.2009
Минтранс утвердил методику расчета тарифов на перевозку пассажиров автомобильным транспортом
Согласно приказу Минтранссвязи №1175, расчет тарифа на перевозку пассажиров на городских автобусных маршрутах производится путем суммирования плановой себестоимости услуг за год и плановой годовой прибыли от их предоставления, из которой затем вычитаются плановые чистые доходы от других видов деятельности, после чего полученный результат делится на запланированное количество перевезенных за год пассажиров.
Тарифы на перевозки пассажиров на пригородных, междугородних и международных автобусных маршрутах, а также на маршрутах специальных автобусных перевозок рассчитываются путем деления суммы плановой годовой себестоимости услуг и плановой годовой прибыли от их предоставления на запланированный пассажирооборот...
Тарифы на проезд 1 км в такси рассчитываются путем деления суммы плановой себестоимости пробега 1 км такси и плановой прибыли на 1 км на плановый коэффициент платного пробега такси.
Данный коэффициент составляет 0,8 в городах с населением более 1 млн человек, 0,75 - для городов с населением от 500 тыс. до 1 млн человек, 0,7 - для городов с населением до 500 тыс. жителей.
Но перевозчик "плановую годовую себестоимость услуг и плановую годовую прибыль.." никому не покажет! Никогда! Закон на стороне перевозчика. Отсюда - монополия... "Что-то дороговато" - не аргумент для суда.
Вопрос №1 - какие права Потребителя транспортных услуг и какие права Гражданина Украины нарушены совместной тарифной политикой Обладмина и перевозчика?
Вопрос №2 - Что такое "законные тарифы"?. Перевозчик с одной стороны незаинтересован в демонстрации прибыли перед налоговой, с другой стороны - высокие тарифы вынуждают занижвть пассажиро поток. Куда не кинь- везде должна быть липа. Прокуратура тоже с тарифов харчуется?
А как же Закон Украины "Про доступ до публічної інформації"? Перевозчик же тоже не пришел в Обладминистрацию с одной цифрой... Они же должны были указывать где-то в документах, поданных в Обладминистрацию "плановую годовую себестоимость услуг и плановую годовую прибыль..". Пусть Обладминистрация вышлет копии этих документов с подробным расчетом...
Можно запросить эту информацию в Альфа-Трансе или в Обладмине и пронаблюдать предсказуемую реакцию тех и других. Насчёт информации полагаю всё обстоит так, или примерно так http://www.prostopravo.com.ua/klub_yu....y_tayne А так как победа в конкурсе определяется суммой отката, то перед "Общественностью" все будут молчать как партизаны на допросе опираясь при этом на букву закона. Это в лучшем случае... "Развязать языки" могут, полномочные комитеты и органы. Но делать они этого не будут, пока под ними не загорится кресло в кабинете. "Общественный контроль тарифов" так же как и "общественный контроль водоснабжения", должен опираться на КОЛЛЕКТИВНЫЙ ИНТЕРЕС ГРОМАДЫ Кушугума. Любой депутатский запрос и последующий ответ - это разговор власти с самой собой. Гражданина в этот разговор не пригласят никогда.
Вывод. Хочешь красиво ездить - спроси у Форточкина как?
"Bapтість проїзду на зазначених маршрутах вiд початкового до кiнцевого пункту складае вiдповiдно 6,35 грн.. та 4,94 грн. без урахування автостанцiйного збору. "
Я прошу прощения, а на основе чего расчитывалась стоимость??? Если руководствоваться распоряжением главы областной государственной администрации от 18.07.2005 № 232 (а более поздней версии, связанной с тарифами на проезд я не нашел), то цифры будут намного меньше (раза в два)...
Но где-то посерёдке вылезут ядовитые пацаны Альфа-Транса... т.к. Закон "Об автомобильном транспорте" предписывает тарифную политику строить в интересах развития предпринимательства. А эти самые предприниматели, прикрыв коммерческой тайной свой прибыльный интим, предпримут всё, что-бы они и многочлены конкурсной комиссии обладмина жрали сало в шоколаде каждый день. С миру по нитке - лысому расчёска!
Политику надо понимать правильно, на трезвую голову.
Такую стоимость проезда установил себе сам перевозчик с согласия облгосадминистрации. С апреля 2012 года по Кушугуму теперь ездят, не автобусы общего пользования, а маршрутное такси и есть всего две остановки Запорожье (АС1) и ост. Осетровка. Других остановок нет (остальные оформлены как « по требованию»). То есть, по документам это прямые маршрутные такси Запорожье – Осетровка без других официальных остановок. Соответственно во всех утвержденных документах есть лишь одна цена проезда 4,94 грн. (это прямой проезд от Запорожье до Осетровка без останово). Других тарифов: 2 грн., 3,50 грн. в документах нет. Все договора и паспорта маршрутов я истребовал с облгосадминистрации путем депутатского запроса и досконально их изучил. Обоснования тарифов в 2 грн., 3,50 грн. вообще нет. Это самодеятельность перевозчика и нарушения Закона «Про автомобильный транспорт». Удевлены?Я тоже! А наделе, наши автобусы какими были такими и остались, как забивались под завязку так и забиваются, как останавливались на всех остановках так останавливаются. Зато теперь гордо называются по документам «маршрутное такси» и изменилась цена проезда. Вот и все новации. Однозначно, как жителя поселка и депутата, который ездит на этих так бы сказать маршрутках, такое положение вещей, да и просто обман, меня и других жителей не устраивает. Я настроен с этим безобразием решительно бороться, и требовать законных, прозрачных и экономически обоснованных тарифов и потребительской справедливости. На днях направил очередное свое депутатское обращение в облгосадминистрацию. Жду реакции и принятия мер.
Насколько мне известно,вышеуказанный маршрут должны обслуживать автобусы среднего класса в общем режиме в количестве двенадцати единиц,посему стоимость проезда внутри посёлка должна регламентироваться расстоянием,а не аппетитами перевозчика..Нужно запросить копию договора с обладминистрацией.
Непонятно, на каком основании тариф был увеличен всего в ДВА раза, а не, скажем, в ДВАДЦАТЬ ДВА.
Неужели рост тарифов не регулирует ничего кроме природной скромности руководства Альфа-Транса и уважительного отношения товарища Гончарука ?
А ну как завтра цена за воду или электроэнергию подскочит в три раз?
Тут Гончарук не то, что зауважает мешканцiв, на колени перед ними из уважения упадёт.
Прямо Шварцнегер какой-то - артист в политике!
Дима, должны быть государственные документы регламентирующие ТЕМПЫ повышения цен! для населения. Надо их найти и отослать Гончаруку, чтоб ещё сильнее уважал.
А то так и правда с вилами по обладминистрации скоро народ бегать будет.
.
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]